Sebuah Perkongsian

Hasil Karya Abu Muhammad Ahmad Humaizi Bin Din Mustafaha

  • Selamat Datang ke Blog Saya. Semoga Sebuah Perkongsian ini memberi manfaat kepada kalian semua. Semoga berguna di dunia dan di akhirat

    Terima Kasih Kerana Mengunjungi Blog Ini

Pesta Lelayangan di UTP

Posted by Ahmad Humaizi Bin Din Mustafaha On 6:57 PTG 2 komen


Oleh A.Humaizi

Petang tadi duk tengah menaip email, Mr Abang mengajak saya pergi ke sekitar Taman Tasik UTP untuk menyaksikan satu pesta layang-layang. Nampaknya cuaca pun berangin seperti hari nak hujan. Boleh jadi akan naik ler lelayangan budak-budak UTP nanti.

Sampai saja di sana, Mr Sarjan pun mengeluarkan teropongnya untuk menangkap gambar sekitar pesta tersebut.

Komen

Nampaknya penganjur bijak memilih acara yang menarik dan tertarik. Taniah diucapkan. Rasanya hiburan seperti ini lebih baik berbanding konsert-konsert yang sering dianjurkan atas tiket 'seni' dan 'hiburan'. Setuju? Hehe.. Sebab saya tak minat konsert. Sebab ianya menghakis budaya Melayu dan Islam saya.

Jadi, kalau nak anjurkan program-program persatuan, pastikan ianya akan menguatkan lagi jati diri anda sebagai seorang manusia yang beragama, berbudaya dan bernegara.

Tapi kalau buat konsert dan pertandingan ala-ala barat, nampaknya anda tidak sedikit pun menguatkan jati diri anda sebagai seorang yang beragama dan berbudaya dengan agama dan bangsa anda. Oleh itu, fikir-fikirkan kesan dan akibat bila anda menganjurkan program. Sama ada ianya bermanfaat untuk pembinaan sahsiah dan jati diri, atau makin meruntuhkan sahsiah, budaya dan jati diri masyarakat anda. Fikir-fikirkan.

Semoga bermanfaat.

Sekian. Terima kasih.

Gambar-gambar sekitar Pesta Lelayangan.

Lelayangan

Kayo la pakcik!

Mr Abang

Mr Bulan (Hilal)

Susah juga naikkan layang-layang

Categories: ,

2 Response for the "Pesta Lelayangan di UTP"

  1. benut says:

    sampai encik sarjan x ajak encik benut....

  2. huhu.. sorry2..