Sebuah Perkongsian

Hasil Karya Abu Muhammad Ahmad Humaizi Bin Din Mustafaha

  • Selamat Datang ke Blog Saya. Semoga Sebuah Perkongsian ini memberi manfaat kepada kalian semua. Semoga berguna di dunia dan di akhirat

    Terima Kasih Kerana Mengunjungi Blog Ini

Idea "Kebebasan" Meracuni Masa Depan Ummah

Posted by Ahmad Humaizi Bin Din Mustafaha On 12:00 PTG 0 komen

Oleh A.Humaizi

Idea “Kebebasan” meracuni masa depan ummah.

Kita sering terdengar laungan dan pekikan suara menuntut pelbagai perkara atas dasar kebebasan. Antaranya, kebebasan bersuara, kebebasan media, kebebasan beragama dan juga kebebasan dalam hal-hal lain. Semuanya ini dilaungkan oleh orang-orang yang mengaku sebagai aktivis, pendakwah, ahli politik malah orang biasa pun ada.

Tetapi tahukah kita, dari mana asalnya idea “kebebasan” ini muncul?

Di dalam buku “Protokol-protokol Mesyuarat Para Pemimpin Ilmiah Zionis” terbitan Thinkers Library, telah digariskan pelbagai protokol Yahudi Zionis untuk menakluki dunia. Protokol tersebut merupakan prinsip atau strategi asas bagi para ilmuan zionis untuk melakukan sesuatu semata-mata untuk mencapai tujuan makar si Yahudi tersebut. Buku ini merupakan terjemahan penuh dari teks Bahasa Rusia ke Bahasa Inggeris oleh Victor E Marsden, bekas wartawan Akhbar Rusia “The Morning Post” 1934.

Di dalam buku ini disebutkan

“Kebebasan politik merupakan suatu idea tetapi bukan suatu fakta. Seseorang mestilah tahu untuk menggunakan idea ini, bila mana diperlukan sebagai umpan untuk menarik ramai orang kepada satu pihak dengan tujuan menghancurkan pihak yang lain, iaitu pihak berkuasa. Tugas ini menjadi lebih mudah jika pihak lawan sendiri telah terpengaruh dengan idea kebebasan, yang dipanggil liberalisme, dan demi suatu idea, pemerintah sanggup menyerahkan sebahagian dari kuasanya. Di sinilah terserlahnya kejayaan teori kita; pengurangan kuasa memerintah melalui kerajaan akan berlaku serta-merta, oleh undang-undang kehidupan, diburu dan dikumpul oleh suatu kuasa baru, kerana sesebuah Negara yang tiada pedoman tidak boleh wujud tanpa bantuan walaupun hanya untuk sehari, dan hanya penguasa baru sahajalah yang layak beraa di tempat orang yang terdahuluy yang telah dimahkan oleh liberalisme.

Di masa ini, kuasa yang telah menggantikan pemerintah yang liberal adalah kuasa Emas (bersifat materialisme). Masa adalah apabila Kepercayaan memerintah. Idea kebebasan adalah mustahil untuk direalisasikan kerana tiada sesiapun yang tahu untuk menggunakannya dengan kesederhanaan. Dengan menyerahkan kepada sekumpulan manusia untuk berkerajaan sendiri bagi suatu jangka masa tertentu sudah mencukupi untuk menukar kumpulan tersebut menjadi perusuh yang bercelaru. Pada saat itulah, kita mulakan persengketaan yang saling hancur dan menghancurkan yang akan merebak menjadi peperangan di antara kelas masyarakat yang berbeza, yang mana Negara akan hancur kerananya dan kepentngannya tinggal sebagai timbunan debu.”


Maka telah jelas, golongan Yahudi Zionis telah menjalankan usaha mereka dalam mempromosikan idea kebebasan. Mereka tahu bahawa idea kebebasan tidak dapat dilaksanakan secara sederhana oleh sesiapapun. Oleh itu, perlulah masyarakat sekalian peka dengan slogan-slogan ke arah “HAK KESAMA RATAAN”, “Pejuangan hak asasi manusia”, “Kebebasan Media dan Kebebasan Politik”, dan yang sewaktu dengannya.
Semua ini merupakan akibat daripada pengaruh politik yang dicanangkan oleh puak-puak Yahudi Zionis dan telah diimani oleh sebahagian besar umat manusia.

Prinsip Islam

Kesederhanaan (Al- Wasatiyyah) merupakan salah satu ciri Islam yang istimewa. Al-Wasatiyyah bermaksud pertengahan antara dua keadaan atau pihak. Maksudnya, ketika menjaga kepentingan satu pihak atau keadaan, kepentingan pihak yang satu lagi tidak diabaikan. Dalam erti kata lain, tidak ifrat (melampau) dan tidak tafrit (Cuai) [1]

Itulah prinsip yang terkandung dalam ajaran Islam, segala perkara yang hendak dilakukan hendaklah secara sederhana. Sifat sederhana inilah yang menjamin kelangsungan sesuatu perjuangan dan amalan. Sikap berlebih-lebihan dan melampau ataupun cuai dan tidak mengambil peduli merupakan suatu sikap yang tercela di dalam Islam.

Wallahua’lam.




[1] Membela Islam: Tanggungjawab dan Disiplin. Dr Mohd Asri Zainul Abidin, Karya Bestari Sdn Bhd 2006

Categories: ,

0 Response for the "Idea "Kebebasan" Meracuni Masa Depan Ummah"